fredag 8 maj 2009

En underbar dag!

Jag vaknade... Det är alltid något.
Det var första dagen med min nya bettskena. Det var intressant... :) Men det gick bra.

Efter detta gjorde jag som jag sa till E igår. Jag åkte till ett medium som jag känner. Är det någon som vill prova på Auraläsning, så kontakta mig, så ska vi ordna till det!

Vi satt och fikade och pratade i många timmar och sedan hjälpte jag henne att sätta upp en gammal madrass mellan 2 slanor vi högg i skogen med yxa. Hon ska ha den till att sätta luktärtor vid, som de kan klänga på. Det blir mysigt!

Det var helt underbart att träffa henne igen! Hon är verkligen speciell! Tack för att jag fick komma till dig! Mycket positiv energi samlas hos en när man är hos henne. Hon är fantastisk den kvinnan!

Nu på kvällen åkte jag hem till T. Han ville ha mat, så det gav jag honom. Vi kollade på Killshot, knappt sevärd enligt min åsikt. Men hyfsad ändå. Inget man ser mer än en gång i alla fall.

Nu på kvällen slog det mig att det vore mysigt att mysa med någon. Jag känner mig jättetrött, det är min allergi som har slagit till med stora släggan! Funderar på om man kan ta en loratadin till? Egentligen ska man nog inte göra det... Äh, skit samma. Jag går nog och lägger mig istället.

Hur kommer det sig att man helt plötsligt börjar sakna? Hur kommer det sig att man helt plötsligt ser sig själv som ett offer? Varför har man i själen dessa tillfällen? Man är inget offer! Hela livet baseras på val som jag har diskuterat i tidigare, dvs jag har själv valt att hamna i den här situationen. Jag ser alltid allt till det mest positiva, men ibland kommer det tillfällen då man bara känner för att gråta. Nu sitter jag här med mig själv, funderar på om man ska dra ut och sova i skogen i natt. Elda lite, dricka lite vin. Sova i vindskydd kanske? Det är som balsam för själen det! Det var riktigt längesedan jag gjorde något sånt.
Men om man själv aktivt eller undermedvetet gjort ett val, kommer man efter ett tag till ett nytt vägskäl.

Det finns många problem och plågor i livet säger många. Men det handlar om ens inställning. Visst nu sa jag precis att jag har en tillfällig svacka. Men den kommer vara över i morgon. Det vet jag.
Men jag läser för tillfället en intressant bok som handlar om hur man ska tackla problem. Följande står:

"Att uppskjuta belöning"

"För inte länge sedan klagade en 30-årig finansexpert under flera månader införmig över att hon hade en tendens att skjuta upp saker i sitt arbete. Vi hade arbetat igenom hennes inställning till sina chefer och vilken förbindelse det hade med hennes känslor gentemot auktoriteter i allmänhet och föräldrarna i synnerhet. Vi hade undersökt hennes attityder till arbete och framgång och vilken roll det spelade för hennes äktenskap, hennes sexuella identitet, hennes önskat att tävla med sin man och hennes fruktan för denna tävlan. Trots allt det här omsorgsfulla, vanliga psykoanalytiska arbetet fortsatte hon att skjuta upp saker lika mycket som förut. Slutligen en dag vågade vi ta itu med det alltmer uppenbara.
-Tycker du om tårta, frågade jag, hon svarade ja.Vilken del av tårtan tycker du bäst om, själva tårtan eller glasyren?
-Glasyren, svarade hon entusiastiskt.
-Hur äter du en bit tårta? frågade ja och tyckte att jag var den dummaste psykiater som någonsin funnits.
-Jag äter glasyren först, förstås, svarade hon.
Från hennes sätt att äta en tårtbit gick vi över till att diskutera hennes arbetsvanor. Som väntat fann vi att hon en vanlig arbetsdag brukade ägna den första timmen åt den del av arbetet som gav mest i utbyte och de återstående sex timmarna åt den motbjudande resten. Jag föreslog att om hon kunde tvinga sig till att utföra den otrevliga delen av jobbet första timman, så skulle hon bara fri att ha det bra de andra sex timmarna. Jag tyckte att en timmes pina, följt av sex timmars trivsel skulle vara att föredra mot att ha en timmes trivsel och sex timmars pina. det instämde hon i och eftersom hon i grund och botten har en stark vilja skjuter hon inte länge upp det som måste göras.
Att skjuta upp belöning betyder att man planerar livets pina och nöje på ett sådant sätt att man ökar nöjet genom att ta iut med och uppleva pinan första och bli av med den. Det är det enda vettiga sättet att leva"

Baktanke jag?! Aldrig ;-D

Men det är intressant att läsa om!
På tal om det innan era ögon blöder av min blogg, ska jag nog sätta mig på verandan och ta en cigg och läsa lite innan det är dax för sängen.

Ha det bäst tills nästa gång!
Kraaaam

3 kommentarer:

Anonym sa...

Allergitips: Om du har väldiga problem i t ex ögonen och det inte hjälper med enbart tabletter (ex loratadin) kan du komplettera med ögondroppar (bättre än att ta två tabletter).
Det går utmärkt att kombinera tabletter + allergiögondroppar och/eller allerginässpray!

MVH
/en liten Ängel en blåsig dag.

Fear of the Monkey sa...

hihi, jag tror att jag precis löste gåtan! Blåser det där uppe oxå alltså? Tack för råden! Man kan även ta metomedrol och injicera intramuskulärt. Det håller sig några veckor. Ska se om jag kan sno lite på jobbet idag... Kraaam

Anonym sa...

Visst blåser det! Det gäller att hålla sig fast i molnkanterna! ;)
Kraam