lördag 23 maj 2009

Saa't ä!

I morse gick jag upp ganska tidigt, för jag ska jobba morgon i morgon, dvs upp kl 06. Tänkte komma i säng tidigt. Det kommer nog inte bli några bekymmer antar jag. Jag har lätt huvudvärk, är rätt trött så.

Jag drog ut på bågen i morse! Shit man, vilka vägar! Jag åkte från Skövde, upp till Simsjön. Vidare till Ranstad, över till Svea kiosk vid Hornborgasjön. Därefter svängde jag mot Axvall från Varnhemsvägen. Riktigt trevligt liten väg. När jag sedan kom till Axvall, svängde jag in mot Stenum. Det var en otroligt fin väg! Shit!
När jag väl kom fram till Skara, så svängde jag ner mot Göteborg. Efter ungefär en mil, så svängde jag av vänster mot Marum. Vidare den vägen, sedan höll jag vänster där vägen delade sig, och svängde sedan av mot Vånga. När jag kommit dit, så höll jag riktning mot Falköping. Denna vägen rekomenderas starkt!!!!! En av de trevligaste vägarna i år om! Liten, smal, jämn med fin beläggning. Lite grus i kurvorna fortfarande, men det mesta var borta från körbanan. Krokig som fan! Ner på 1:an emellanåt! Men vilken väg!!!!

Stannade sedan vid rastplatsen och infoskylten för Falköping. Där bestämde jag mig att köra mot Vilske-Kleva. Körde hela vägen fram då min plan sprack, då det blev grusväg. Kom ut vid Fågeldansen (Hornborgasjön) vek ner mot Falköping igen. Svängde av strax på den vägen mot Broddetorp. Åkte till Broddetorp på den helt fantastiska Varnhemsvägen! Här gick det undan, fick till och med släpp på bakhjulet i en kurva x 3! Det var roligt! Adrenalinet flödar när man ligger i 140 och det släpper lite! Väl i Broddetorp åkte jag den lilla vägen mot Stenstorp. Den är oxå väldigt trevlig! Kan starkt rekomenderas! Man får passa sig lite på sina ställen, det hade blivit en del kärlskott under våren, i en del skymda svängar. Men kör med huvudet och inte med gasen så går det bra! Väl framme i Stenstorp, tog jag Storgatan utmed järnvägen och fortsatte sedan förbi Häggum. Svängde sedan mot Falköping igen och åkte sedan 26:an mot Skövde. Fasen, vad gött min hoj låter! Det hörs klart och tydligt i tunneln! Tog svängen genom staden hem för att sedan åka till garaget, tvätta, torka och sedan hem och duscha!

Det blev någonstans 16-17 mil eller nåt, men shit! Vilka vägar! Den svängen blir fler gånger kan jag säga! Vägen mot Stenum från Axvall är helt underbar! Vilken miljö! Stora ekar i hagarna, solen värmde!

Jag kastade i mig lite nudlar innan jobbet, och nu kom jag precis hem... Jag bara babblar på! Man kan tydligen skriva på ganska länge om saker man gillar!

Nu blir det bingen för min del...

Ha det bäst tills nästa gång!

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: