torsdag 21 maj 2009

Uppdatering!

Nu var det länge sedan jag bloggade!

Ojojoj, det har hänt mycket sedan dess kan jag säga! Eller ja, mycket och mycket... Inte lika mycket som vanligt, men ändå. Kanske värt att nämnas!

Den 19/5 jobbade jag dag. Det var intressant. Jag hade en lugn dag. Riktigt lugn och skön. Det var behövligt efter kriget i helgen. Snacket gick mycket om måndags kvällen, då det hade kommit 60 patienter (!!!) på kvällspasset!!! Jösses, de hade fan slitet arslet av sig, 2 vana undersköterskor och 2 vana sköterskor som tur var! Tisdag morgon vid halv 9 stack jag till sjukhuskyrkan och pratade med prällen. Det var jättetrevligt! Vi har tydligen 1 h i veckan som undersköterskor, med samtalsstöd (i grupp) om man vill diskutera om livet, eller bara prata av sig om någon dryg patient eller någon tuff situation allmänhet. Vi undersköterskor sitter ofta och är sk. anhörigstödjare. Dvs vi sitter med och samtalar, förklarar, lotsar och vårdar anhöriga om de har någon anhörig som är dålig. Detta har vi fått pris för att vi är så duktiga på att vårda anhöriga. Men ibland kan det vara lite tufft, i synnerhet om det är unga personer som dör, som man måste ha visning på och så...

Efter detta åkte jag nog till stallet igen tror jag, det var trevligt att ses!

Onsdagen hämtade jag Tanja, passade på att käka ihop efter det att hon hade haft skolinformation på förmiddagen. Trevligt att träffas som vanligt! ;)

Sen drog jag och B ut i hans nya bil och åkte lite offroad! Fasen, vad skôj vi hade! Jag blir så sugen på att renovera upp min jeep nu! Jag har kollat runt lite på nätet, och det verkar inte vara jättemycket jobb (kanske 3-4 dagar om man sliter hårt) om man slänger i en 1,6 insprutarmotor från Vitaran. Men det är klart, lite klurigt kan det vara. Ett annat alternativ är en Suzuki swift GTi motor. Då behöver man tryckplattan från en sj 413, splinesen från kardanen, och lite annat smått och gott. Vi får väl se hur det blir. Ett tredje alternativ är: renovera min orginalmotor. Fjärde är att köpa en deffekt bil på nätet och plocka delar av...

På onsdagen, hmm. Vad gjorde jag då?! Jag har verkligen ingen aning... Måste nog fundera en liten stund på det. Jo, just det ja. Vi kopplade x-tra ljus på B:s bil! Blev bra som fan! Riktigt bra lyse för 250 spänn! Biltema rules! (om man nu ska lyssna på Traesk)

Dagen idag förlöpte utan bekymmer trots brist av sömn. Sov endast 4 h natten mellan ons och torsdag. Jag fick äntligen Tanja till att söka för sin onda fot! Vi satt på jourcentralen från 08:40 - 13-14 tiden eller nåt. Sedan drog jag och repade! Fan, vi kommer rocka fett på festen vi ska ha nästa fredag! Enter sandman borde funka och sitta, beroende på om A har tränat på sången.

Åkte sedan hem och sov i 2 h innan jag jobbar natt, och det är det jag gör nu... Jobbar alltså...

I morgon blir det till att sitta och vänta på rtg på morgonen. Sedan hem och sova en stund. Får se om man kanske skulle slänga i sig en balja med bärs i morgon! Nåt hittar man nog på i alla fall!

Nu ska jag försöka gå och käka lite.

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: