måndag 11 maj 2009

Grottor...

Vi kom fram till Nycklafallet precis i solnedgången! Fantastiskt!

utsikten är svårslagen!

B i motljus

enormt!

suddig bild på nycklafallet

inne i grottan... Blev tyvärr enda kortet där inne, men det var nog inte sista gången vi var där heller.

Här var det inte allt för kul! Jag kom precis ner med rumpan, men när jag sedan skulle försöka ta mig upp igen så vek sig linningen på byxorna, det räckte för att sitta fast!

Tur att man inte får panik. B fick hjälpa mig att försökta få ner handen i en spricka och rätta till byxorna för att jag skulle komma upp. Tillsammans med D och B drog dom sedan upp mig. Jag satt verkligen fast. Hade nog inte löst det utan hjälp faktiskt. Tack så mycket!
Det enda jag hade kunnat göra hade varit att försöka ta sig ännu längre ner och försöka ta av sig byxorna. Alltså, det var rätt trångt! Men det gick ju bra den här dagen med! tack för hjälpen grabbs!


Grottan var helt klart sevärd! Vi kommer väl så småningom tillbaka. Då ska jag inte ha jeans. Då borde man komma ner. H sa att det inte räknas som en grotta om bara jag kommer ner i alla fall. Det är knappt krypbart! Antar att det är bra omdöme i speleologernas värld!
Nu ska jag snart ta en dusch... Ska bli skönt!

I morgon ska jag ringa M I K och snacka skyddsrond.
Inget planerat i övrigt... Ska blir skönt att sova ut.

Kraaam Alfred

1 kommentar:

D sa...

Du får ju lägga in bilden på rotvältan, den var ju enorm :)